tisdag 10 april 2012

Wallenbergare, tårta och en födelsedagstjej

Tjingeling denna iskalla tisdag efter påsk!
Hur kallt kan det vara i april egentligen...??

Lite trött idag efter att ha stigit upp i ottan i Casat för att ta sig till jobbet klockan åtta. Men härligt att få en extra kväll i huset så det var det värt.

Igår gjorde jag, tro't eller ej, Wallenbergare! Jag som dyrt och heligt lovat mig själv att inte försöka mig på detta misslyckade projekt igen - gjorde alltså ett nytt försök! Kära sis och jag har nämligen förfärliga minnen sedan vi skulle bjuda la familia på Wallenbergare i Småland för ett antal år sedan. Lös smet som bara rann och biffar som flöt ut. Många fula ord som slank ur våra små rosenmunnar den gången. Aningen mindre grädde i smeten gjorde nog sitt till denna gång för de blev hur bra som helst. Och jättegoda! En riktig klassiker med potatismos, skirat smör, ärtor och rårörda lingon är det en riktig favorit.

Idag vill jag passa på att önska en go tjej grattis på födelsedagen. Fina Emma i Budapest fyller 12 år idag. Massor av hurrarop och grattiskramar kommer här från oss. Är vi inte lite lika förresten? :-)


Och så var det tårtan! Den smaskiga passionsmoussetårtan som jag lovade recept på om den blev god. Och det blev den!! Har lagt upp receptet på Tildas Kök & Vin.


Ha en fortsatt bra tisdag. Vi ska äta  Wallenbergsrester :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar