tisdag 17 april 2012

Pollen, pollen....

Ett vårtecken så gott som något annat är röda, svidande, rinnande ögon.
Idag är en sådan dag. Fy och usch vad det är jobbigt. Och så trött man blir. Helt utslagen. Även om det är vinter ute med snålblåst och smällkallt så har tydligen pollen vaknat till liv..

Men parken är otroligt vacker just nu med stora hav av vårblommor i alla rabatter så det får väl vara förlåtet. Idag såg jag magnoliaträd som kommer blomma vilken dag som helst. Så vackra är de med sina stora vit-rosa blommor. I en annan tid, i ett annat liv hade jag ett magnoliaträd. Kanske man skulle skaffa ett igen?

Krispiga, vit ranunkler, ni vet den vackra blomman med det fula namnet, hittade jag på torget idag. Känns härligt i nystädad lägenhet.

Och hallå! Nu har jag lagt upp receptet på mina Wallenbergare på Tildas Kök & Vin. Visst är de väl fina :-)



1 kommentar:

  1. Tänker inte prova... Ett löfte är ett löfte.. Och en av oss får ju hålla det tusenåriga löftet. Blir det månne flarnkorgar imorgon....?????

    SvaraRadera