onsdag 7 september 2011

Happy Dog och Happy Birthday

Nu var de ju liksom tänkt att det här ska vara en blogg som ger inspiration och glädje och ett försök att sätta lite guldkant på tillvaron men OMG vad svårt det är ibland att vara positiv. Ge - mig - styrka - säger jag bara. Idag har varit en sån dag igen. När inget är roligt och allt känns orättvist, trist och tråkigt. Då gäller det att försöka tänka på saker som gör en just - HAPPY.

Min söta lilla vovve gör mig mycket happy när hon kommer springande och viftar på svansen och vill leka så fort jag kommer innanför dörren. När hon kryper upp hos mig i soffan och vi kollar på TV tillsammans. Titta bara hur hon lagt sig tillrätta bland mina kuddar - Happy Dog!

En annan sak som gör mig happy är när mannen kommer hem med chokladpraliner från Peter Beier bara för att pigga upp mig. Det gjorde han häromdagen. Och idag var jag värd flera stycken. Mumsar och saknar honom när han är i London.


Mina nya brillor från Efwa Attling gör mig faktiskt också lite happy. Dels tycker jag de är sjukt snygga och de är sköna och lätta att bära och jag ser bra med dem också - bara en sån sak!



Slutligen en stor happy-birthday-kram till min lilla mamma som fyller år idag! Vi ses på fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar