torsdag 3 december 2009

Det handlar inte om att vara en supermänniska


Kommer ni ihåg att jag berättat att jag döpt ett kvinnligt nätverk? Känner mig fortfarande lite stolt att jag kom på namnet Caprifol och det känns kul varje gång jag läser om nätverket i media, på webbsajter och bloggar och får inbjudningar till event.

Ikväll har vi haft en nätverksträff i Malmö. Underbara äventyrerskan Renata Chlumska var på plats och höll föredrag om att våga utmana sig själv. ”Det handlar inte om att vara en supermänniska, utan om vilken inställning man har”. Vilken kvinna! Att säga att jag är imponerad är en klar underdrift... Renata berättade om och visade bilder från sina expeditioner, när hon besteg Mont Everest och när hon paddlade kajak och cyklade runt USA. Om små delmål på vägen, om att motivera sig och inte ge upp. USA-expeditionen tog 439 dagar, helt otroligt vilken resa. Att sitta fastspänd i den där lilla kajaken med flera meter höga vågor runt sig får det att vända sig i min mage. Att putta upp cykeln i tuffa lutningar med en 100 kg kajak på släp. Huga. Dock påstår hon att det är ingenting mot att ställa sig och hålla ett föredrag inför publik. Men hon fixar det också, och med bravur. Vi sitter som förstenade och bara tar in allt hon säger.

Och jag vet vilket som är hennes drömprojekt...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar