måndag 28 december 2009

Julklappar och julledighet

Jag njuter av julledigheten! Efter kalaset på juldagen har vi mest tagit det lugnt. Vi var en runda på stan på Annandagen och Anders köpte sig en ny morgonrock. Nu hänger det fina morgonrockar från Pelle Vävare bredvid varandra i sovrummet, en i rosa-randigt och en i blå-randigt, gulligt va!!??

Vi har också hunnit med att se "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden". Vi var väl de enda i Sverige som inte sett dessa filmer (böckerna har vi läst). Vi tyckte att båda filmerna var jättebra även om man saknade en del händelser från böckerna. Så nu kanske det snart får bli ett biobesök så vi kan sluta cirkeln med Millenium-trilogin. Vi hann också med att se första avsnittet av "Damernas detektivbyrå" på TV, feel-good-serie! Det är härligt att vara ledig och hinna med sådant.

Snart ska jag bege mig ner på stan för att försöka hitta en födelsedagspresent till Malin som fyller 7 år imorgon.

Som utlovat kommer här några bilder på mina fina armband jag fick i julklapp:

Carpe Diem, från Efwa Attling

Rökfärgade stenar från SNÖ of Sweden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar