lördag 21 augusti 2010

Jogging, presentinköp och otympliga masonitskivor en masse

Det blev en tidig kväll igår. Vi lagade pasta med scampi och chili och delade en flaska vin. Kollade på premiären på Doobidoo på TV och tog en tur i parken med Wilma. Sen kallade sängen...

Imorse låg jag länge och snoozade och gosade och försökte bestämma mig för om jag skulle ta en löptur innan frukost. Till slut övertygade jag mig själv om att det var läge för det och det ångrar jag inte. Soligt och 20 grader och hög klar luft - det var underbart att springa.

Nu har jag varit en tur på stan och köpt present till "väninnan" som vi ska på kalas till i kväll.



Stan är knökafull med festivalbesökare och det gick knappt att ta sig fram på gatorna. Kommer på mig själv med att sucka och tycka det är jobbigt med så mycket folk i "våra kvarter". Ska sluta upp med det tror jag, inte bli tråkig gammal tant.

Anders har varit på Hornbach och köpt ett helt släp fullt med masonitskivor som ska läggas ut på golvet när köksrenoveringen drar igång nästa vecka. Tyvärr visade det sig att skivorna inte går in i hissen så nu måste vi bära upp 14 astunga skivor i fem våningar spiraltrappa. Blir matt bara jag tänker på det.

Som sagt, nästa vecka börjar köksrenoveringen, tänkte göra det till ett litet projekt här på bloggen så man kan följa händelsutvecklingen.

Ha en bra lördag alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar