lördag 7 augusti 2010

Sjuklingar

Jag har varit dålig med uppdatering senaste veckan beroende på att både Wilma och jag varit sjuka.. Jag åkte på en urinvägsinfektion och det är ju som alla som haft det vet ett litet helvete innan pencillinen verkar. Nu känns det bättre men jag är fortfarande rätt matt och trött.

Och så vår stackars lilla Wilma... Hon rosslade och fick knappt luft och bara satt och hängde så vi fick åka in till djursjukhuset igår. Sex timmar fick vi vänta innan hon var undersökt och röntgad och de beslöt att hon skulle läggas in. Eventuellt kan det vara lunginflammation så de satte in antibiotika och smärtstillande medel.

Klockan fem satte vi oss helt slut i bilen för att åka hem och ordna kräftskiva. Trots att vi var lite dämpade och trötta blev det en rolig fest som jag snart berättar mer om och lägger upp bilder från.

Idag ringde de från djursjukhuset och Wilma hade piggnat till igen och höll på att riva stället - hon ville absolut inte sitta i någon bur - så de tyckte att vi kunde komma och hämta henne. Vi fick träffa en veterinär och hon berättade att de varit tvungna att sätta in lugnande för att hon var så uppstressad. Vi fick recept på antibiotika och en ny tid för ultraljud på tisdag eftermiddag för att utesluta att det är något med hjärtat. Hon är helt medtagen av det lugnande medlet och jag fick bära henne över gatan till parken där hon kissade och sen orkade hon inte gå längre. Stackars lilla gumman. Nu har Anders gått iväg till affären för att köpa leverpastej som vi kan gömma pillren i till kvällen.

Det känns så skönt att ha henne hemma igen även om vi inte riktigt kan slappna av än. Att ha hund är verkligen som att ha ett barn, något man inte förstod riktigt förrän man själv skaffade en. En liten familjemedlem.


Liten trött Wilma - vår goa goa vovve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar