fredag 20 augusti 2010

Strawberry Daiquiri

Igår hade jag en oväntat trevlig kväll! Hade förberett en lugn, tidig kväll, skulle krypa till sängs tidigt med en bok tänkte jag. Anders är i Stockholm så jag är ensam hemma.

Foffe och Elle tittade hem en stund efter jobbet. Vi fikade och hade mysigt. Sen envisades de med att de ville ha med mig ut på ett glas någonstans. Jag var inte sååååå svårövertalad.... Vi hamnade på Moosehead på Lilla Torg. Elle och jag beställde härliga Strawberry Daiquiry och Foffe tog en öl. Njöt av allt folkliv denna härliga sommarkväll. Det har varit dåligt med besök på Lilla Torg denna sommar.

Det är verkligen mysigt med stora "barn" och vi har jättekul när vi ses. Det blir ett annorlunda förhållande när de är utflugna ur boet - nu är vi mer jämställda.

Det blev ingen tidig kväll...




Nu närmar sig helgen - TGIF!!!! Har jobbat en vecka men semestern känns redan avlägsen... Det går lite för snabbt att komma in i jobbmood igen. Längtar efter mannen som snart kommer med flyget från Stockholm. Ska laga till något gott ikväll och så ett glas vin till det.

Idag drar Malmöfestivalen igång för 25:e året i rad och 5 år sen jag lockade med mig en snygg man ut på lite festivalande, tjoho :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar