tisdag 24 augusti 2010

Idala Gård - ett litet smultronställe på skånska slätten

Jag är tillbaka i stan efter två dagars konferens på Idala Gård utanför Trelleborg. Vilket ställe! Jag är helt lyrisk! Det är italienskt tema på allt från rummen, gårdsbutiken, vinet, maten... Jag går ju liksom lätt igång på Italien-tema :-)

Några av rummen var helt nyrenoverade sedan bara några veckor tillbaka och helt ljuvliga och STORA!!! Jag hade egen terassutgång till en stor trädgård med pool, inte helt fel.

Maten var helt gudomlig, jag har sällan ätit så gott. Det vattnas i munnen bara jag tänker på alla godsaker vi stoppat i oss.

Jag ska absolut locka med mig Anders hit någon gång. Man kan bo över som vi gjorde eller så kan man bara köra dit och äta söndagsmiddag till exempel. Jag tycker ni ska prova - tror inte ni blir besvikna!







När jag kom hem åkte Anders iväg till Göteborg, tur att vi kan gå omlott med tanke på Wilma. Ikväll ska jag göra mest ingenting tänkte jag - en hel drös tidningar väntar på att bli lästa.
Allt köksporslin är nerpackat i lådor inför renoveringen så det lär inte bli några kulinariska smakupplevelser här hemma på ett tag. Får leva på minnena från Idala - kantarellsoppa, majskyckling, antipasti, bröd med pesto, lax, oxfilé med kantarellrisotto, chokladkaka.... jag ska nog inte ställa mig på vågen idag...

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen mysigt och ser lika mysigt ut! Hittar vi en lucka närmaste helgerna så drar vi till Idala för att äta o må bra... Hemma finns ingenting mer än "jobb" de närmaste veckorna...inget vatten i köket, ingen diskbänk, ingen spishäll eller ugn...

    SvaraRadera