måndag 16 augusti 2010

Nu börjar vardagen igen


Jaha, då var den härliga semestern över för den här gången. Nyklippt, lite slingor, fixade naglar och premiär för reatunikan från Day var det i alla fall liiiite roligt att gå upp 06:22 igen.

Har varit hos sömnterapeuten idag och kunde stolt berätta att jag jobbat ordentligt med motionen hela semestern och tränat minst 4-5 dagar i veckan. Nu gäller det bara att försöka prioritera träningen när jobbstressen sätter igång. Just nu känner jag mig oerhört motiverad och körde ett styrketräningspass efter jobbet.

Sömnen som varit riktigt bra under ledigheten, förutom sista veckan när Wilma varit sjuk, funkade inte alls i natt så nu måste jag bruka allvar med metoden att gå upp och sätta mig när jag legat vaken mer än 15 minuter. Det blir en utmaning...

Efter träningspass blev det en härlig thaisallad med grillad scampi. Receptet finns på Tildas Kök & Vin om ni vill prova - den är supergod!


Idag vill jag gratta världens bästa kompis - Tina - som fyller år. Lika många år som Tina fyller har vi känt varandra - en hel eeeeeevighet - och så mycket kul vi haft! Puss & kram på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar