måndag 30 maj 2011

En mammas dag

Igår var det alldeles extra roligt att vara mamma. Njöt av morsdagsfirande hos Ullis, Johan och Edith i Genarp. Jag blev riktigt bortskämd med jättefina presenter från min lillprins, skattjakt med ännu mer presenter och massor, MASSOR av god mat!

Jag fick ett helt litet kit med cupcakes-verktyg av Christoffer bestående av kokbok med recept på cupcakes och cheesecakes, sprits-kit och superfina muffinsformar. Här ska bakas :-)

Här kommer en liten bildkavalkad från gårdagen!


Min fina guddotter hade världens sötaste Madicken-klänning och hjälpte tjejerna i skattjakten som Ullis ordnat i trädgården. 


Det började med ett meddelande som skulle läsas och såklart följas till punkt och pricka...


Den rosa tråden skulle följas och nystas upp. Mamma, som vanligt i högklackat (hihi) hade lite problem med klänningen och rosenbuskarna...


Lite mer praktisk var jag i mina nya Ralph Lauren-dojjor... så jag övertog nystandet...


... som ledde oss vidare till nya instruktioner och presenter. En station var att plocka en stor bukett med liljekonvaljer och där var man ju inte sen! Liljekonvalj är en riktig favoritblomma. Sen fick vi en kulig blomstjälksavskärare och en jättefin vas från Koizol att sätta buketterna i.




Mor o dotter i likadana sjalar som också var en present. Så himla fina!



Vid slutstationen fick alla mammor varsitt stort paket.


Min fina kokbok med cupcakes


De här tofflorna från Calou fick mamma av mig och Ullis. Tips att använda vid nästa års skattjakt kanske??


Grillmaster Johan hade fullt upp med allt gott som skulle grillas på den goooooooldiga grillen.


Magen stod åt fyra hörn men det var det värt. Tack fina familjen för en helt UNDERBAR morsdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar