måndag 9 maj 2011

Trädgårdsdrömmar och ett gästhus

Hej! Tänkte bjuda på lite pics från helgen i Lilla Vik. Har pysslat och grejat i ena gästhuset för att höja mysfaktorn för kommande gäster.

Vi kom ifrån jobbet ganska tidigt i fredags och packade bilen i rekordfart för att kunna njuta kvällen på landet. Jag hade förberett kokt potatis så när vi kört inom affären i Kivik snodde vi snabbt ihop dillstuvad potatis och kallrökt lax. Oj, oj, oj så gott det var!

Lika härligt som alltid att komma ner till vårt hus. Som jag njuter här! Skogen är full av gullvivor och jag har hittat ett helt hav av liljekonvalj som snart kommer att slå ut i blom. I vår egen trädgård finns mycket att önska men det brådskar inte. Vi har tittat runt lite i omgivningen för att få tips och inspiration.


Två vita pelargoner har i alla fall hittat sin plats i zinkkrukor på terassen. Vitt och zink tycker jag är en sån fin kombination, så rent och så enkelt.


Så här blev det i ena gästhuset. Sängen är bäddad med ett gammalt virkat överkast och har fått kuddar från Marimekko. Av samma tyg klädde jag en gammal målarduk som får hänga på väggen. Borden, ett svart och ett vitt Lack från IKEA prydda med sänglampor från samma affär och ramar från Granit med foton på barnen och så en liten kopp för värmeljus.


I fönstret två vita och en svart ljuskopp från Lagerhaus, ett hjärta i betong och ny vit rullgardin.



Letade upp bilder på gamla filmstjärnor som jag printade ut och satte in i svarta ramar från Lagerhaus. Ej på bild finns även i detta gästhus en hel garderobsvägg i vitt med skjutdörrar och stor spegel.


Den randiga mattan i svart-vitt är även den från Lagerhaus. Bokhyllan ska så småningom målas i vitt.


Här är nästa projekt, det andra gästhuset. Massiva sängbord i furu har grundmålats och sedan fått två lager med lackfärg i antikvitt. Ska även måla sänggavlar i samma. Detta rum tänkte jag skulle bli somrigt fräscht i blått och vitt.

Vad tror ni, blir det bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar