tisdag 17 maj 2011

Medan pajen gräddas...

Tittar in här en kort sväng medan en parmesanpaj gräddas i ugnen. Det ska bli smaskens tillsammans med lite kallskuret och en massa Kalamata-oliver. Blir ni sugna finns receptet på Tildas Kök & Vin såklart.


Det går sådär halvbra med sjukskrivningen på 25%... Vet inte vilken dag jag lyckades med att gå hem i tid. Alltid är det något som gör att man blir kvar. Måste skärpa mig, nu ska jag bli bra! Och det går faktiskt långsamt framåt, jag har inte lika galet ont längre, så kortare dagar verkar faktiskt vara medicinen.

I tisdags var jag uppe i ottan för att åka tåg till Göteborg och var hemma efter 20:00 på kvällen. Inte riktigt några 75% om man säger så. Det var för övrigt en riktig skitdag som jag bara vill glömma - och det är den.

Nu ser jag fram emot helgen och ännu en weekend i vårt underbara hus. På lördag kommer Johan och Martina och Zelda och hälsar på och inviger gästhuset. Det ska bli riktigt mysigt.


En liten sneakpeak på loftet får ni här. Idel ädel gamla möbler. Har hottat upp sofforna med lite nya kuddar bara som matchar mattan som faktiskt följde med huset.

Älskar det stor halvmåneformade fönstret, det finns ett på varje gavel. Från detta har man en strålande utsikt över Lilla Viks golfbana och havet. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar