onsdag 18 maj 2011

Så fick jag min kamin till sist....

Att bo i ett gammalt hus med murstock utan en öppen spis är tungt för en eld- och spisälskande människa som jag... Ni vet, jag älskar ju allt vad stearinljus och eldar heter. Men tyvärr öppnade man inte upp för öppna spisar hela vägen när de renoverade vindsvåningarna i huset och då är det ju inte mycket man kan göra.


I huset i Lilla Vik ingick en etanolkamin och vi var minst sagt skeptiska till den när vi flyttade in. Men det var innan vi provat! Den är ju hur mysig som helst och ger dessutom härlig värme och brinner ju faktiskt med öppna, riktiga lågor. Ja, vi blev så omvända att vi faktiskt skaffade en kamin till lägenheten i stan också!


Så här ser den ut den nya skönheten som nu står framför murstocken mellan köket och vardagsrummet. Vi köpte ett gäng keramiska stenar i vitt och grått och delade på dem så att hälften har vi i huset och hälften i lägenheten. Stenarna gör mycket för hela intrycket måste jag säga och elden brinner så fint mellan stenarna.



Kvällen bjöd på mysig kvällsmat på kvarterskrogen Siesta. Vi åt smarriga smörrebröd med ett berg av räkor och en annan med dansk leverpastej/bacon. A tog en öl och jag ett glas vin. Hur mysigt som helst. Perfekt att ha ett sådant ställe 100 meter hemifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar