söndag 31 juli 2011

Årliga tennisträffen

Så har vi avverkat den årliga tennis/shopping/goavänner-träffen hos Marie och Harry. I år visade sig inte vädret direkt från sin bästa sida, regnet vräkte ned så grabbarnas tennis byttes snabbt ut till poker vid köksbordet.

Damerna trotsade regnet och vi packade in oss i bilen för en shoppingrunda. Vi startade hos Wingårds glashytta i Baskemölla, därefter Gröna Butiken på Orelund, följt av Kaos på Södra Mellby Skola och slutligen outleten i Kivik och sen en glass nere i byn. Det blev en billig runda för min del, fick bara med mig en nyckelring från Lisa Toft a 39 kr...

Vi hade en trevlig kväll med den världsberömda traditionella menyn bestående av kantarelltoast, varmrökt lax med goda tillebehör och pannacotta med färska bär.

Tilda, Eva, Marie och Marianne


Magnus, Anders, Kjell och Harry

Igår var vi en sväng in till Malmö för att hämta post och fixa lite ärenden. Vi gjorde några inköp på Bauhaus och slank in på Sova-butiken där vi köpte varsin mysig morgonrock från Lexington. Jag är superglad för min, den är somrigt blå-vit-randig och verkligen jättemysig (bild kan tänkas komma :-) ) och A köpte en mörkblå - hur matchigt och snyggt som helst! Och väldigt skönt att slippa släpa morgonrocken mellan stan och landet, den tar ju upp halva väskan varje gång.

Vi hann också med en titt på Dormy där jag köpte ett par långa (golf!) shorts från Peak och även A köpte shorts, pikétröjor och lite strumpor. Lyckades också fixa ihop en kort träff hemma för att pussa på sonen och gratta till lysande studier!



Man blir lite pömsig i det här vädret må jag säga. Det här regnet börjar bli liiiite jobbigt nu. Svårt att hitta på något när det ösregnar hela dagarna. Vi var en tur på Creperian på Södra Mellby och åt supergoda crepes med massa goda fyllningar häromdagen, kan rekommenderas om ni har vägarna förbi. Just nu längtar jag efter en cykeltur igen bara det slutar regna. Wilma chillar i vår säng och bryr sig inte så mycket om vädret.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar