torsdag 16 augusti 2012

Bakar äppelpaj

Ja, bor man i äppelriket så gör man!


Efter middagen ikväll blir det en härlig smulpaj med äpplen från äppellunden här bredvid. Träden dignar av äpplen och snart är de redo att plockas och bli till must och juice och att bara ätas som de är. Ser fram emot äppelmarknaden i slutet av september.
Världens busenklaste recept på pajen hittar ni på Tildas Kök & Vin.

Idag har jag börjat jobba igen. 3 månader sedan sist så det känns lite konstigt och trögt. Börjar dock med en tvådagarsvecka och hemifrån så det är lite mjukstart vilket är skönt för att känna efter vad kroppen tycker. Jag har läst och svarat på mejl och hållt mig uppdaterad under min sjukskrivning och semester men det är ändå mycket som måste struktureras upp och göra sig uppdaterad på så det är skönt att kunna ta dessa dagar hemifrån så jag är redo på måndag.

Det har varit ännu en strålande dagn på Österlen. Augusti är helt klart den bästa sommarmånaden! Tog lite långlunch och satt på terassen och läste en bok. Vilken lyx.

Imorgon kväll väntar tjejmiddag i Skanör. Kul, kul ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar