onsdag 22 augusti 2012

BiB

Nu har jag jobbat tre dagar och känner mig redan totalt slutkörd. Det tar väl tid för kropp och hjärna att ställa om sig till jobbmood efter tre månaders frånvaro kan jag gissa på.

Vaknar tidigt och har huvudet fullt av jobb direkt. Inte bra. Sen är man ju inte van vid att stressa och piffa så mycket på morgonen. Det tar ju tid att fixa till sig så man är lagom jobbanständig, ha ha. Hade nästan glömt bort det. Å andra sidan är det kul att använda lite snygga klänningar och skor igen.

Fast jisses vad jag längtar till Casat och lugnet därute. Speciellt nu i festivaltider när det är urstökigt på stan. Det är vid denna tidpunkt man börjar fundera på om man ändå inte skulle köpa sig en äppelodling på Österlen. Eller kanske ägna sig åt författardrömmen och skriva en bok på heltid. Bara för att få slippa stan och njuta underbart lantliv året om.


Sommaren dröjer sig kvar och det är väl skönt så säg. Hösten får gärna vara långt borta för min del ett tag till. Längtar inte alls. Vi har iallafall bokat resa till Malta nu i slutet av oktober för att åka ner och träffa M&J. DET längtar jag efter!

Ikväll så blir det stora familjeträffen hos mamma/pappa och då ska vi äntligen träffa brorsan med familj som är hemma från Budapest. Och U&J&E&S och F&E. Ska bli jättemysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar