söndag 26 augusti 2012

Moules marnieres, PW och farliga djur

Sommaren dröjer sig kvar här i vårt Casa. Härligt varmt och soligt har vi det.
Vi var i Simrishamn igår och handlade hem gotti-gott från fiskaffären. Har länge längtat efter moules marinieres och vi fick tag i fin-fina blåmusslor som koktes i vin med en massa gott i. Lägger upp receptet på Tildas Kök & Vin snart. För gott blev det - JÄTTEGOTT!


Har haft en massa energi och bland annat städat huset. For runt med dammsugaren med en sån frenesi att jag svepte ned en av Marimekko-skålar i golvet i rena städivern och den gick i miljoner bitar. Jag får genast införskaffa en ny - tycker så mycket om våra Marimekko-skålar. Passar till allt.

Fick lugna ned mig lite och satt sen på terassen i biknini och läste ut senaste boken.
För att kompensera denna lättja bestämde jag mig för att ta en poweralk i den sena eftermiddagssolen. Nytt arbmand för IPhonen införskaffades i veckan och det var dags att prova detta. Superbra! Och skönt att slippa hålla telefonen i handen. Måste ju ha bra  musik och RunKeeper igång när jag går.
  

Stötte på några bruna och vita kossor som jag inte sett förut längs min väg. Ganska pittoreskt att vandra där bland söta kossor...


... som fridfullt betade i gräset och vid konstverket av drivved. Fick ju fångas på bild så ni skulle få se hur jag har det. Så upp med kameran och när jag står där och knäpper av vänder sig plötsligt en av kossorna mot mig och då ser jag att det är en tjur. Och han såg inte snäll ut!

Tjurjäkeln började gå emot mig med ilsken blick och gissa om jag fick bråttom. Tänkte att jag inte fick springa utan började gå så fort benen bara kunde förflytta sig. No panic no panic... Var glad att jag inte hade mitt röda linne på mig denna dag.
Som tur var så var det inte jättelångt till färisten och väl på andra sidan jag kunde pusta ut och få ner Iphonen i sitt fodral igen. Och börja andas igen.


Ikväll blir det antipasto/tapas här i Casat. Vi stannar här inatt och ska jobba här imorgon eftersom vi har en besiktning av huset.

God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar