torsdag 6 september 2012

Nespresso öppnar i Malmö

Woohoo, Nespresso har öppnat butik i Malmö!
Guld för kaffekonsumenter som oss. Smidigt har det varit att handla på nätet men ännu smidigare att bara gå in i butiken och köpa med sig på vägen hem.

Jag var bjuden på pressvisning som respresentant för Tildas Kök & Vin men kunde tyvärr inte den aktuella kvällen. Så mannen och jag tog en mysig lunch ihop och styrde sedan kosan till den nya butiken själv istället. Och jag måste säga att jag är imponerad att butiken och hela konceptet. Det känns lyxigt och fräscht och roligt att handla där.


Vi blev bjudna på limited edition kaffe i Coffee Room och säljarna var proffsiga och trevliga och tog hand om kunderna på bästa sätt. Det nya kaffet, mörkrostat med smak av kakao och choklad, var verkligen riktigt, riktigt gott och fick följa med oss hem. Mmmm, som en espresso efter maten - helt perfekt.



Dagens i sjal från Beck Söndergaard, klänning typ 100 år och skorna ungefär detsamma. Och så en kasse full med härliga Nespresso-kapslar. Kul att man då får massor av komplimanger kring klädseln på jobbet. Måste vara sjalen som gör det hela!


Har haft en supermysig kväll med mannen i mitt liv. Vi lagade god ryggbiff, persiljesmör, grillad halloumi med chili (ny favorit) och god sallad. Och så ett riiiiiiktigt gott Chateau Neuf de Pape vin till det. Halleluja så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar