torsdag 27 september 2012

Nya stövletter och världens godaste kantarellsoppa

Idag var det premiär för mina nya stövletter. Märket är sköna Tamaris och de är i svart mocka med lite roliga stickning och detaljer och med lagom hög klack för att kunna gå till jobbet utan att bryta benen av sig på kullerstensgatorna här.

Så härmed förklarar jag hösten här - strumpor och stövletter på.


När vi ändå är inne på hösttemat så passade jag på att göra en härlig kantarellsoppa till kvällsmat. Ljuvligt god med vin i soppan och med baconströssel och gräslökscreme ovanpå. Gick hem hos La Familia och även hos mig. Faktiskt den godaste kantarellsoppa jag ätit tror jag. Receptet hittar ni på Tildas Kök & Vin.


Blev sugen på att snart testa någon ny soppa igen. Heja hösten.
Nu lite soffmys med en bit choklad och kolla på Hela Sverige bakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar