torsdag 7 april 2011

Kalla Svedala

Hej denna blåsiga kväll! Det stormar så ögonen rinner och munnen blir full av hår... 

Deltog i ett internationellt webbcall idag och innan mötet kom igång gjordes en väderuppdateringen från kollegorna runt om i världen. Sverige och moi inledde med blåst och kyla. Sen lät det ungefär såhär: "Här i Florida är det 28 grader och strålande sol, klarblå himmel och 25 grader i Texas, 26 härliga grader i Barcelona, här i Milano har vi underbart väder med 24 grader och sol, hett i Indien - vi blir nästan stekta här, till och med här i London är det 20 grader", osv....

Man bor på fel ställe i världen helt enkelt! Faktum är att min värk blir värre när det är så här kallt och blåsigt, förmodligen för att man fryser och spänner sig. Jag har visst blivit en riktig väderkärring! 



Fick precis ett sms från kärleken som landat i Indien. Han lär inte frysa i alla fall. Min kollega i Bangalore upplyste mig om att det varit nära 40 grader de senaste dagarna. 8 dagar utan varandra kommer det att bli, det känns som en hel evighet... ♥♥♥

Fast ikväll har bästa sonen varit här i flera timmar och vi har haft ett riktigt mysigt mor-och-son talk. Jag är så glad och stolt över min fine pojke och att vi har en så fin relation och kan prata med varandra, både om roliga och småknasiga saker men även om jobbiga saker i livet. ♥♥♥

Igår var jag hos läkaren igen och fick en cortisonspruta. Armen värker utav bara tusan efter det och jag hoppas verkligen det ska lätta lite snart. Läkaren ville sjukskriva mig till 50% men vi kom överens om att jag skulle prova med 25% (sa att jag var en envis liten dam minsann, vad han nu menade med det..??) så nu kommer jag att jobba lite kortare varje dag så armen får sig lite välbehövlig vila. Inga 10 timmar framför datorn i sträck mao.

Önskar er en skön kväll. Imorgon ska jag resa över sundet och besöka vårt kontor i Danmark. Dejligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar