torsdag 14 april 2011

Kom heeeeeeeeeeem.......

Så gick det visst några dagar.. Känner mig trött och sliten, sover dåligt och ögonen rinner och huvudet känns tungt. Vet inte om det är pollenallergi eller något i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. Men armen är faktiskt lite bättre! Kombinationen cortisonspruta och mindre datorarbete verkar bita. Hoppas, hoppas det fortsätter gå åt rätt håll.


Dagens är blus/tunika Hunky Dory, bälte Gucci och kjol Odd Molly. Snart dags att packa ned vintergarderoben och dit hör denna bruna kjol! Idag blev det skinnjacka istället för vinterkappa till jobbet - härligt.

Nu har det gått 8 dagar sen min älskade A for till Indien och jag är trött på att vara själv hemma! Längtar så tills vi ses. Imorgon! Fast det har varit fullt upp så jag har inte suttit ned och haft tråkigt direkt.

I måndags kom mina kära ungdomar över på kvällen och överraskade mig med kebabtallrik och satt och pratade. Hur mysigt som helst.

Och i tisdags var goaste Marie S här hos mig. Vi hade en jättemysig girlkväll och satt och pratade om allt mellan himmel och jord, åt pasta och drack lite vin. Tack för att du finns fianste vännen! Och tack för den fina lilla påskkrukan med gräs och vaktelägg som pryder mitt köksbord.

Det har blivit en hel del shoppande dessa dagar också. Det är dyrt att vara gräsänka minsann :-) Fast mest har jag handlat prylar till vårt nya hus, det är så kul, jag kan inte låta bli för jag är så glad över vårt fina lilla hus. Älskar att planera och köpa grejor som kan "mysa till det". Kuddar, ljusstakar, skålar, ramar... Ni får se när det kommer på plats, för som sagt, jag har ju ingen kamera just nu. Om allt går enligt planerna åker vi ner en runda sen kväll imorgon och stannar över natten!

Här hemma är det lite tomt i vardagsrummet. Vi har ju flyttat matrumsmöblemanget till huset och har beställt nytt till lägenheten. Det skulle ta rätt många veckor och nu fick vi besked att det är ytterligare försenat - så typ till midsommar kommer möblerna. Tills dess kan vi ha disko på den stora tomma ytan på golvet!

Ja, vi har då ingen tur med möbler vi beställt. Har suttit i telefonkö timmavis för att få ordning på leverans av trädgårdsmöbler och jag vet fortfarande inte när vi ska få till det.

Har ni påskpyntat än? Jag har påskpyntat ytterst sparsamt. Lite ris med fina handmålade ägg i en stor cylindervas på golvet. En rolig höna och en minipåsklilja i fönstersmygen ovanför - that's it. Och så krukan på köksbordet. Får bli lite fler påskliljor i vas senare i veckan också. Och ris och ägg i golvvas ska det bli i huset också förstås. Det står färdigpackat för avfärd till helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar