tisdag 19 april 2011

Nu e de vååååååååååår!!!!

Tjingeling i vårsolen! 
Vilket helt FANTASTISKT väder vi fått.

Jag njuter massor av solen och värmen och armen värker mindre när det är sol minsann.. De är verkligen urstressigt att jobba 75% och jag hinner knappt andas under tiden. Men försöker vara benhård och stänga efter 6 timmar - och det känns som det faktiskt gör nytta. Fast både igår och idag har det blivit lite längre dagar än så....


Dagens är kofta RoseBud med fina hålsömmar och volanger, kjol BZR och prickiga strumpor Åhléns.
Väldigt tomt i bakgrunden där det fattas ett matrumsmöblemang...

Igår kom två söta tjejer och mötte upp mig efter jobbet, Tina och Malin, och vi gick till Slottträdgårdens Café för att fika och mysa i solen. Det var verkligen jättehärligt och man kunde sitta utan jacka och bara dricka god cappuccino, äta morotskaka och låta solen lysa på oss. Efteråt gick vi en lång runda i parken och tittade på alla fina blommor och träd som höll på att slå ut.

Fick ett roligt besked idag och det är att våra trädgårdsmöbler kommer till huset på Skärtorsdag eftermiddag. Åh, vad jag längtar! Hoppas det inte blir för mycket jobb för mannen i påsk så vi hinner njuta lite av livet på landet. På långfredagen bär det av till stan en runda för att fira påsk och födelsedag med familjen men sen hoppas jag att vi kan åka ner en sväng igen.


Här kommer en liten interiörbild från sovrummet i nya huset. Underbara kuddar från Day Home blev fina på överkastet vi tidigare hade i sovrummet här hemma (men som blev för litet när vi bytte säng). Det är i mörkgrått linne och kommer från Norrgavel.


Ytterligare en av mina superfina sjalar i cashmere från Indien. Älskar dem verkligen. Tack my love ♥ ♥ 

Har inhandlat ett nytt duschdraperi till ett av badrummen också idag. Det blev ett från Marimekko i svart/vitt (surprised???). Visar det senare :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar