söndag 10 april 2011

Vikdrömmar, vår i luften och en födelsedagshälsning

Hej denna sköna vårlika söndag! Inviger min nya Odd-Molly-kofta för att fira att våren är här.


Det får bli webbcam-pics denna vecka för kameran är med A i Indien. Nu längtar jag bara efter att få vara i huset i Lilla Vik. Att få sitta på terassen och dricka kaffe... Fast vi har inga trädgårdsmöbler än förstås. Men vi har beställt. Vad tror ni t ex om det här mysiga lounge-möblemanget i en hörna?






Fast med fyra fåtöljer istället för soffa. Det känns nästan som det inte är på riktigt med huset. Vi åkte dit och fick nycklar och tittade runt lite sen körde vi dit möbler och en massa kartonger och sen - inget. Nu vet jag inte när vi kommer dit nästa gång. A bara jobbar och jobbar varje helg. Jag har massor av tankar hur jag vill inreda och fixa bara vi får tid. Har köpt och beställt lite prylar som ska höja mysfaktorn.

Idag vill jag passa på att sända massor med grattis-kramar till Emma som fyller 11 år. Hipp hipp hurra för dig - hoppas du har en toppendag!!!! Vi ses till påsk, det ska bli jättekul!


Igår var Ullis och Edith här och fikade. Vi gick en runda i parken med Wilma och sen gick vi hem och Eddie fick botanisera bland mina halsband och armband. Populär sysselsättning.

Sen tog jag en runda på stan i det fina vädret. Handlade superfina kuddar från Day Home som jag tänkte piffa upp sofforna med i huset. En underbar affär - Le Make - har hittat till Malmö. Ni får se dem en annan dag. På vägen hem tog jag en runda om torget och köpte ett fång tulpaner i våriga färger och en kruka med mini-påskliljor som jag ställt i fönstersmygen.

På kvällen kom Foffe och Elle över och vi frossade i sushi från Hai. Åh, så himla gott det var!!! 

Summa summarum en riktigt mysig lördag!

Idag ska jag laga korv stroganoff. Det är en rätt som A bannlyst på menyn så nu när Foffe flyttat blir det aldrig att jag gör det. Men nu så, när mannen är borta står korv stroganoffen på bordet :-) Det blir nog middag hela veckan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar