tisdag 5 april 2011

Tillbaka på jobbet

I lördags var det alltså dags att flytta möbler till det nya huset. Anders och Johan kämpade och flyttade och bar hela långa dagen och på kvällen fixade jag en mysig 3-rättersmeny till oss och Martina och Johan. Vi satt runt köksbordet hemma i lägenheten hela kvällen och bara pratade, åt och drack gott vin och hade jättemysigt.

Förrätt: Löjromstoast
Huvudrätt: Lammracks med vitlökssmör och ratatouille
Dessert: Toblerone-mousse på hallonspegel

Gottigottgott. Kommer upp på Tildas Kök & Vin snart!

På söndagen körde vi åter igen ner till huset med kassar och lådor med husgeråd, lakan, handdukar, kuddar... Vilken härlig känsla att packa upp i lådor och skåp!


Glad Tilda på terassen. Här ska det bli fint med nya trädgårdsmöbler, ett matbord med stolar och parasoll och en liten lounge-grupp. Längtar tills vi ska plantera och fixa med krukor och blommor. Wilma har nosat in ägorna och vi har även hittat lite härliga promenadvägar där hon kan springa fritt.


En av toaletterna ser ut så här. Bra med förvaring och stora snygga kakelplattor. Like!

Igår började jag jobba igen efter sjukskrivningen. Ingen mjukstart direkt utan snarare galet mycket. Känns som de bara väntat på att jag ska komma tillbaka igen och samlat på sig massor som ska fixas pronto. Tyvärr gör det sjukt ont i armen igen och det gör mig ledsen och frustrerad. Det tär verkligen att ha ont ständigt och jämt... Jag ska gå och få en cortisonspruta imorgon så jag hoppas verkligen det ska hjälpa lite. När jag längtar efter att få en spruta då är det illa, eller hur!?

Men man får göra det bästa av allt och försöka mysa till vardagen ändå. Ikväll fixade vi till en ny lättlagad och god pastarätt och drack ett gott italienskt vin därtill. Satt och pratade i stearinljusets sken. Vardagslyx! Firade lite att det gått bra med affären A jobbar med och man är vidare till nästa steg. Betyder dock att han far iväg till Indien på torsdag morgon och är borta i 8 dagar så det lär inte bli så mycket mysande på ett tag nu.

Just nu längtar jag supermycket att åka till Lilla Vik igen och piffa och puffa och fixa till det så det blir hemtrevligt och "inbott". Förhoppningsvis kan det bli nästnästa helg om allt går enligt planerna.


1 kommentar:

  1. wow.... vilket hus! Underbart!!! Känner du dig ensam någon kväll när A är borta, kunde ju lilla jag kanske vara ett sällskap någon av de 8 kvällarna. jag jobbar lördag och söndag natt är annars ledig resten av dessa 2 veckor.
    Kram från Wellingtown.

    SvaraRadera