lördag 2 april 2011

Room with a view

En liten drottninghälsning så här på lördagseftermiddagen! Här står jag på loftet i vårt nya fina hus och blickar ner över köket/vardagsrummet.


Igår var det äntligen dags att få nycklarna till vårt fritidshus i Lilla Vik på Österlen. Vilken känsla det var att öppna dörren och stiga in i huset med känslan att detta är VÅRT!!

Jag är helt säker på att vi kommer att stormtrivas här. Vi sprang in och ut i alla rum och förråd, mätte och funderade och planerade. Det krävdes en fika för att sätta sig ned och "ta in rummet" :-)


Här ser ni hur loftet ser ut utan mig i förgrunden! Det är ganska stort, runt 30 kvm så här tänkte vi ha soffor, tv och lite låga bokhyllor. Den röda dörren leder till ett av badrummen. Toppen med två badrum, med duschar i båda, och tvättmaskin i det ena.


En vy från trädgården med terassen. Här ska det fikas och grillas och mysas i sommar! I huset ingår även 2 superfina små gästhus i samma stil som det stora huset. Ni ser ett av dem till vänster på bilden ovan.

Idag flyttas det för fullt. A och Johan flyttar möbler dels från lägenheten här i stan och dels från huset i Vitemölle. Jag packar lakan, handdukar, husgeråd och annat hemma i stan. Imorgon går en ny tur ner till huset och då ska vi försöka hinna med att packa upp så mycket som möjligt för sen vet jag inte när vi kommer ut nästa gång eftersom det är hektiska veckor och helger.

Flyttgubbarna och Martina kommer på middag ikväll så jag håller på att förbereda flyttmenyn. Det blir en 3-rätters och ev nya och goda recept kommer upp på Tildas Kök & Vin så småningom. Där kan jag tipsa om en riktigt smarrig potatisgratäng med fetaost och spenat som är fantastiskt god till en grillad köttbit.

Trevlig lördagskväll önskar den lyckliga husägarinnan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar