torsdag 25 mars 2010

Har ni gissat staden?

Nej, inte Barcelona , Berlin, Bonn, Bryssel eller Belfast. Och inte Borås.... Det finns många städer i Europa som börjar på B upptäckte jag! Här kommer några ledtrådar:






La Dolce Vita! Det blir Italien! Och Bologna!
Tagliatellens och parmesanostens huvudstad!
Vi var ju i Rom hösten 2007 och hade en underbar weekend där. Nu ser vi fram emot att återigen njuta av la bella Italia. Gud vad jag längtar. Som sagt; tagliatelle, bolognese, parmesan, bruschetta, parmaskinka, underbar glass, cappucino, goda italienska viner - mmmmmmmmmmmmm. Vågen kommer peaka....

Vi åker torsdagen den 29 april och kommer hem måndagen den 3 maj. Ser redan framför mig hur jag sitter på uteservering och läppjar på en krämig cappucino iklädd somrig klänning och solglasögon :) Och så blir det nog utflykt till Florens, en stad jag verkligen ser fram emot att få upptäcka.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar