måndag 29 mars 2010

Vardagslyx



En väninna jag träffade för ett tag sedan sa att hon tyckte att jag verkade leva ett sådant lyxigt och lyckligt liv när hon läste min blogg. Det är förstås en sanning med modifikation. Som alla andra har jag förstås riktiga skitdagar när jag helst vill krypa ner under täcket och stanna där för evigt, när ingenting känns roligt och motiverande och jag bara är dödstrött efter ännu en sömnlös natt. Det har inte alltid varit en dans på rosor att vara Tilda men den delen tar jag helst i riktiga livet så att säga. Men jag tror jag är ganska bra på att försöka se livet från den ljusa sidan, att försöka sätta lite guldkant på tillvaron med lite vardagslyx och jag tycker det är jätteroligt om jag kan inspirera andra till detsamma.

Just den här lilla vardagslyxen i tillvaron är viktig för mig. Att laga något riktigt gott en vanlig tråkig tisdag till exempel. Något jag alltid försöker göra är att duka fint och alltid med levande ljus på bordet; falukorven smakar så mycket bättre då :-). Köp en bukett fina blommor att njuta av. En ny duschcreme eller bodylotion piggar upp, lås in dig i badrummet och ta en lång dusch eller ett bad, gör en ansiktsmask, fixa naglarna... känns också lite lyxigt.

Med min blogg vill jag inspirera med god mat och goda viner, tips på böcker, lite inredningsdetaljer, och reseminnen, helt enkelt Tildas lilla vardagslyx!

Kram alla!

1 kommentar:

  1. och det gör du vill jag lova! Tack för all underbar inspiration! Kram

    SvaraRadera