måndag 15 mars 2010

Snart kan man ta en fika på Lilla torg

Idag har jag sett ett riktigt vårtecken! När jag gick över Lilla torg höll krogarna som bäst på att ta fram gasolvärmare och plocka fram möbler till uteserveringarna. Det känns inte alls som om man snart skulle sitta där med tanke på kylan men till påsk brukar ju uteserveringarna vara öppna så tiden är inne, snart, snart...


Anders har åkt till Göteborg och kommer att vara där ända tills på torsdag kväll. Det sägs ju vara bra att vara ifrån varandra då och då men jag tycker mest det är ensamt och trist. Får se vad jag kan pigga upp mig med i veckan. Idag är jag mest trött och längtar efter att krypa upp i soffan. Kanske Elle och jag kollar in Hollywood-fruar klockan nio :-)

Jag och ungdomarna har ätit en god kycklingsallad med avokado, fetaost, cashewnötter och annat gott. Passade på att gratta Christoffer på namnsdagen också med en liten present.

Har lagt ut ett recept på en god currygryta jag gjorde igår. En riktig gammal favorit som jag ofta gjorde förr men nästan glömt bort. Den är riktigt riktigt god och lättlagad dessutom. En gång i tiden har en sådan gryta transporterats ända från Malmö till Åre faktiskt!

Nej, nu ska jag ta och kolla in Solsidan på TV4 Play - den serien är helt underbar!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar