söndag 28 mars 2010

Sturup, Rörsjöstaden och shopping

Igår drack vi ett jättegott vin (igen....) Vi gjorde helstekt ryggbiff med avokado- och fetaostsallad och tzatziki. Till detta en Masi Tupungato 2005. En blandning av Corvina/Malbec och är ett experiment att göra en argentinsk Amarone. Tyckte inte det hade samma utpräglade karaktär med den speciella russinsmaken som många Amarone-viner har utan mer fruktmättad smak och väldigt, väldigt gott.


Idag har vi varit på Sturup och lämnat Christoffer och Elle som ska till Budapest en vecka. Känns lite konstigt att vara ensamma hemma bara vi. Som FF fast tvärtom. Tänk att lämna hemmet på morgonen och det ser likadant ut när man kommer hem på kvällen, det blir en ny erfarenhet.. ;-)


På vägen hem var vi och tittade på Johan och Martinas nya lägenhet i Rörsjöstaden. De är mitt uppe i superrenovering och det var kul att få se hur den såg ut nu innan. Det är en jättecharmig lägenhet och den kommer säkert att bli superfin när den är klar. De lånade vår bil med krok för släp till tippen och vi tog en promenad genom stan hem. Hamnade på Hansa och shoppade lite nya kläder. Anders handlade jeans, chinos och skor och jag köpte också ett par nya jeans. Vill knappt erkänna det men de gamla spänner lite väl mycket över magen och rumpan...



Jag fick en tidig påskpresent av världens bästa man inslagen i en riktigt läcker presentkartong. Jag ÄLSKAR sådana här fina kartonger och man känner sig nästan som i en amerikansk film när man packar upp den hårda kartongen med klädd insida och sen ett lager silkespapper i. Ja, ja ni vet min passion för kartonger. Jag vet att jag är lite knäpp... Vad som var i paketet får ni se en annan dag.

Ikväll blir det experiment med en ny laxrätt. Hoppas det blir gott så ska jag givetvis dela med mig av receptet.
.

1 kommentar:

  1. schysst kommentar om lägenheten mamma <3 men jag känner med dig, här lämnar vi vår mini-svit stökig och jävlig och när vi kommer tillbaka är den nystädad och doftar viol.

    SvaraRadera