onsdag 19 maj 2010

Alla heter Glenn i Göteborg

Det börjar bli riktigt tråkigt att bo på hotell nu. Jag längtar efter min egen säng och Anders bredvid. Men går allt enligt plan kan vi åka hem imorgon även om jag bävar för hemresan. Jag förstår inte hur Anders ska komma in i bilen när han inte kan böja benet och har så ont...

Lämnade ett svinkallt Malmö och packade för likadant Göteborg. I början av veckan var det helt rätt men idag är det säkert 25 grader varmt. Kände mig lite felplacerad med skinnjacka, kofta, sjal och stövlar när resten av Göteborg gick i shorts och linne. Efter att ha traskat uppåt, uppåt, uppåt till hotellet från kontoret var jag tämligen genomsvettig. Får spara in på taxiresorna, det har blivit några stycken under vistelsen här. En taxichaufför berättade för mig att jag inte var skånska (?), en annan hade kärleksbekymmer, en påstod att han var släkt med Tito och en annan, tro det eller ej, hette Glenn!

Just nu sitter jag på hotellrummet och tycker synd om mig själv. En skitdag har det varit. Ska kanske ta och plundra mini-baren...???



Nej, jag ska inte gnälla på världsliga ting utan vara glad för vad jag har. Att jag är frisk, har världens bästa man och familj och fina fina vänner.

Kram till er alla!

Nu ska jag uppdatera Tildas Kök & Vin med lite recept- och vintips som ligger och väntar.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar