torsdag 6 maj 2010

Bologna - dag 3

Tredje dagen var det dags för en liten utflykt till.... Alperna...????




Nejdå, vi bokade snabbtåget Eurostar som susade från Bologna till Florens på 37 minuter.




Vi fick vänta lite på tåget och gick och satte oss och fikade medan vi väntade. När vi skulle betala och jag öppnade min väska hade en HEL flaska vatten runnit ut bland pass, kofta, sjal, pengar, halstabletter, näsdukar, läppstift och allt annat en flicka har i sin lilla väska.... Blött, blött, blött.... Gjorde ett försök att torka eländet i solen innan det var dags att sätta sig på tåget.




Florens var riktigt fint med överväldigande vackra gamla byggnader, mycket konst och kultur.




En plats i solen. Svindyr icke-traditionell pizza (utan tomatsås....hm... torrt.....) men på bästa läge framför Michelangelos Davidsstaty.




Inte det allra godaste vinet heller, men som sagt LÄGET!!!!




Välfotograferade - Tilda och David.




Stoppa in en peng i vildsvinets mun, klappa honom på nosen och önska dig något! Det gjorde jag!





Undrar vad Anders önskade sig? Att jag äntligen skulle hitta en väska som föll mig i smaken kanske...



För väskor fanns det gott om i Florens. Vi tittade på cirka 8500 olika. Till sist köpte jag en i konjaksfärgat lammskinn. En eloge till min tålmodige man som står ut med mitt velande och letande. Det var likadant med stövlarna i Rom... PUSS!!!



Trötta efter en dag bland alla historiska och kulturella monument åt vi en sen middag på hotellet. Pasta och tiramisu, italienskt så det förslår. Vet ni förresten att tiramisu betyder "pigga upp mig"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar