lördag 12 juni 2010

Blir det nån sommar tro?

Jag undrar om det överhuvudtaget blir någon sommar i år..?? Mycket av mina sommarkläder, förutom det jag hade med mig till Italien, ligger fortfarande nedpackat i lådor. Måste verkligen göra ett ombyte i garderoben men man blir ju inte så inspirerad att plocka fram shorts och tunna blusar när det är 14 grader, blåst och regn.

Jag längtar så efter sol, värme och framförallt ledighet. Det har varit en tuff höst, vinter och vår och jag känner mig verkligen utarbetad och trött. Längtar efter att klä mig i tunna sommarkläder och komma utomhus. Strosa runt i flip-flops och shorts. Nu kommer tankarna på en takterass smygande igen. Ytterligare en granne har byggt en terass och den blev verkligen superfin. Vi har pratat om att låta en arkitekt titta på om vi överhuvudtaget har möjlighet att bygga en takterass hos oss med tanke på alla vinklar och vrår och lutande tak. Sen får vi ta ställning till om det är värt priset osv. Men man kan ju alltid drömma.

Igår hade vi en mysig kväll och spelade MasterQuiz med ungdomarna. Tjejerna mot killarna. Vi vann varsin gång så alla var nöjda och glada, iallafall jag.

Ikväll blir det färsk sparris med parmesan och pinjenötter och därefter lammfilé med chevrecreme och ugnsrostade rotsaker och sen lite jordgubbar på det. Gottelligott!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar