onsdag 16 juni 2010

Sommaren är här

Äntligen lite sommar och sol! Trist bara att sitta inne på ett kontor när sommarvärmen äntligen infinner sig. Men tur att man jobbar mitt i stan och kan ta en trevlig lunch på en uteservering. Jag och Gabrielle åt god pocherad fiskfilé med vitvinssås i solen på Victors - riktigt mysigt! Vilket folkliv på torget.

På väg hem från jobbet passerar jag mysiga kvarterskrogen Siesta på vår gata och döm om min förvåning när jag ser ett bekant ansikte där i solgasset! Där sitter minsann min egen man och tar sig en öl, med kryckan parkerad bredvid sig. Jag var inte sen att haka på med ett glas rosé och vände näsan mot solen. Vilken njutning - dagens jobb-bekymmer rann sakta av i takt med att de rosa dropparna i glaset nådde munnen.



Dagens outfit
Skjorta: Gant, Kjol: BZR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar