tisdag 8 juni 2010

Update

Jag har inte lämnat jordens yta - det har bara varit lite mycket på sistone...

I helgen fick jag dock lite andrum. Lördagen och söndagen bjöd på efterlängtad sol och jag packade solstol, filt och bok och fick några goa timmar i solen. Härligt att få lite färg på den vinterbleka kroppen, man känner hur man tinar upp.

Anders överraskade med att komma ned i parken med frallor och caffe latte. Det kändes riktigt lyxigt! Den tappre hjälten blir långsamt bättre och kan nu gå med sina kryckor små korta rundor.

Jag kan också stolt berätta att jag gjort något som jag inte ägnat mig åt på väldigt länge - nämligen träning!! I lördags tog jag årets första löprunda. Laddade iPoden med svängig musik och sen var det bara iväg. Man har ju ingen superkondis direkt att skryta med efter all denna vila men det gick ändå hyfsat.

Mycket nöjd med mig själv körde jag sedan ett styrketräningspass i söndags. Och ja - jag har en himla träningsvärk! Men skam den som ger sig - idag snörade jag på mig löpskorna efter jobbet och tog en runda till. Nu känns det som jag är igång. Det är så skönt att komma ut och rensa huvudet på tankar. Jag ska verkligen försöka ta mig tid till detta några dagar i veckan.

Ni kollar väl Tildas Kök & Vin - nya recept finns på bloggen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar