tisdag 29 juni 2010

Vi hade i alla fall tur med vädret

Även midsommardagen bjöd på värme och strålande solsken. Härligt att vakna till sol och fågelkvitter. Edith som brukar vara en riktig sömntuta på morgonen vaknade tidigt och var hur pigg som helst. Det blev många lekar med Mian denna helg. Vi tittade på stora och lilla båten och på tuppen, ankan och grisen. Och så blev hon vän med både Wilma och den stora leksakshunden som tidigare fått tillbringa sin tid inlåst i garderoben. Och så har vi sjungit och dansat till Madicken och Pippi.
Jag fick en ny fin Lacoste-tröja av Anders i midsommarpresent som jag har på mig här. Jag fick även en Lacoste-klänning som jag får visa en annan gång. Gissa om jag är glad!!!


På kvällen blev det vinprovning - idel, ädel delikata vita viner från Rolly Gassman.
Riesling, Muscadet, Pinot Gris och Gewürtstraminer.

Edith provade 4 olika sorters fruktdryck :-)


Många glas blev det......


Värdparet smakar av vinet.



Alltid lika go & gla' - som en liten godispralin!!!

Glada systrarna Graf uppträder med en liten sång.

1 kommentar:

  1. Fantastiska viner, från 1999 - 2007. Med rik komplexitet och kvalitet, Rolly levererar!

    Min favorit var Pinot Gris Reserve, men även Riesling (1999) och Gewurztraminer var kanongoda. Muscat är spännande och smakar säkert gott till någon efterrätt, annars är den väl söt för mig.

    SvaraRadera