onsdag 1 december 2010

Stämning



December och julmånaden är här! Det är så mysigt nu med all snö som fortfarande ligger tjock och vit, det är vi inte vana vid här i Skåne, och jag har kommit i riktig adventsstämning. Det är så mysigt när man kommer hem och får tända ljus och stjärnor och jag njuter verkligen av hur fint vi har det. Vår lägenhet är en riktig vinterlägenhet och är som allra mysigast när det är kallt och mörkt och man får tända upp ljus i alla vrår.

Jag är verkligen nöjd med årets adventspynt, det blev verkligen supermysigt och lagom mycket. Tror till och med att mannen som inte är någon fan av julpynt fick erkänna att jag lyckades få till det bra. Jag är väl lite okonventionell som tänder alla fyra ljusen i den stora staken samtidigt men jag är så trött på att det blir ojämnt och man måste passa så lutningen blir ok så nu kör jag full styrka. Och jag vet att det finns fler... Ja, och så känner ni ju mitt förhållande till vita vekar.

Idag har jag faktiskt även köpt årets första julklapp och även födelsedagspresent till Anders i så god tid att jag knappt tror det är sant själv. Han fyller ju inte förrän juldagen men idag sprang jag på PRESENTEN men det kan jag ju inte avslöja här förstås.

Anders befinner sig i Frankfurt och jag har lovat att ta hand om mig här hemma och inte stressa omkring så nu tar jag en tur med Wilma och sedan myser jag nog med en film, en filt och en kopp rött te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar