fredag 15 maj 2009

Jag har döpt ett kvinnligt nätverk

För ett tag sedan startade mitt företag ett kvinnligt nätverk för tjejer i it-branschen. Nätverket skulle ha ett namn innan första inbjudan skickades ut och det skulle symbolisera företaget och låta lite kvinnligt. Jag föreslog namnet Caprifol och så blev det. Nu syns Caprifol både här och där, på nätet och i media och har till och med en egen logga, så det känns lite coolt att det är jag som står bakom det där namnet.

Under våren har det varit nätverksträffar i Stockholm och Göteborg och igår var det Malmös tur. Det var en blandning av anställda, kunder och andra tjejer i it-branschen som träffades på vårt kontor för att lyssna till karriärcoachen Nina Jansdotter som pratade om kvinnligt nätverkande. Kul, intressant och god mat och mingel.

Nu är det fredagkväll. Anders är i Danmark med golfgänget från IBM och jag sitter i soffan med Lillan. Har varit en extremt jobbig vecka och jag har sovit rätt dåligt så det får nog bli en tidig kväll. Hade tänkt kolla på en film men känner att det nog inte är någon särskilt bra idé - somnar nog efter 5 minuter...

Så här ser det ut när jag sitter och bloggar. Foffe kom förbi och förevigade det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar