lördag 9 maj 2009

Premiär på Lilla Torg & shopping






Efter storhandling på Maxi kände vi inte alls för att ta itu med städningen även om det verkligen skulle behövts.. Vi skyllde på att vi inte var riktigt friska än och inte skulle ta ut oss. Istället tog vi en tur på stan. Vi gick på Hansa och köpte te på Kahls och strosade runt i lite butiker. Jag skulle absolut inte handla något hade jag bestämt. Ända tills vi gick in på Gant..

Hittade två superfräsha skjortor, en långärmad rosa-randig och en kortärmad ljusblå-rutig. Provade båda och frågade Anders vilken han gillade mest. Ta båda! var hans råd och jag var inte sen att följa detta. Snart får ni en bild på hur de ser ut. Jag är verkligen jätteglad för dem.

Efter shoppingen satte vi oss i solen på Lilla Torg, Grappa, och jag tog ett glas vitt vin och Anders en öl. Det var jättemycket folk överallt på alla krogar så vi hade tur som fick ett jättebra bord mitt i solen!

På kvällen gjorde vi en Boef Bourgingnon. Den här gången hade vi även i Salciccia-korvar och det blev verkligen pricken över i:et i denna goda gryta.

Till det drack vi ett Capitelles Mourgues du Grés 2005, inköpt från Tryffelsvinet.
Väldigt väldigt gott till denna gryta. Fyllig smak av mogna bär och frukter med rostade fat och rikligt med vanilj. Kola skulle jag vilja säga!



Till efterrätt en rabarbersmulpaj med vaniljsås/vaniljglass. Se separat recept.

Vi avslutade kvällen med att se "Vicky, Christina, Barcelona" av Woody Allen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar