måndag 19 april 2010

Carpe Diem - sängen har anlänt


Idag har vi fått hem vår "lilla" leverans - en höj- och sänkbar Carpe Diem-säng. Egentligen skulle vi inte få den förrän den 12 maj så det var lite bonus att den kom tidigare. Nu hoppas jag att vi ska sova som prins och prinsessa. Skön känns den - det kan jag lova! Och hög! Jag får nästan ha pall för att nå upp. Lite som prinsessan på ärten... Det kommer att bli helt underbart att ligga och läsa eller kolla på TV när man kan reglera både huvud- och fotända.


Gamla sängen har fått flytta in i ungdomarnas rum. De är nöjda och glada över att ha fått en dubbelsäng och det blev riktigt fint.



Vi "spontaninhandlade" nya påslakan i satin från Marimekko på vägen hem. Det blev så SNYYYYYGGT!!!! Jag längtar redan tills jag ska gå och lägga mig och inviga dessa.

Nu måste vi leta nya sängbord. Just nu har vi korgar stående på golvet men det är en halv mil dit ned. Och jag som måste dricka vatten stup i kvarten på natten, hur ska det gå? Kanske kan montera ett superlångt sugrör, ha ha...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar