onsdag 7 april 2010

Klantigt värre... och så en fin tallrik till en liten tös


Igår visade jag inte upp min mest briljanta sida. Lite skämmigt - men det bjuder jag på... Skulle ladda över några foton till iMacen. Ni vet ingångarna sitter ju integrerade i skärmen på sidan. Ja, och så stoppade jag in kortet och tittade inte så mycket på vad jag gjorde, har ju gjort den manövern ett antal gånger förut... Fast den här gången lyckades jag stoppa in kortet i dvd-ingången och... slurp... där försvann det in som i en hemlig grotta. Och det går INTE att få ut det igen! Fick med svansen mellan benen traska till Apple Store på lunchen och höra vad som behövde göras. Lämna in den förstås och det kostar väl en halv förmögenhet... Det visade sig dock att jag inte är den enda i världen som lyckats med detta. Anders hittade en massa inlägg på nätet där folk gjort samma misstag och lyckats fiska ut det med hjälp av gem och tejp bland annat. Vi får se om det blir någon fiskelycka när Anders kommer hem från Göteborg igen...

Hittade en supersöt talltrik från Bruka Design som Edith ska få när hon kommer på besök. Kolla Edith vilken fin tallrik Mian har köpt till dig. Du får snart komma och fika!



Riktigt härligt vårväder idag. Efter jobbet snörade jag på mig joggingskorna och laddade iPoden med lite nya låtar och powerwalkade ner till Ribban igen. Joggade sista biten, men jag är långt ifrån mina forna glansdagar... Puh, vad jobbigt...

Har nu lagat spagetti och köttförssås som jag, Christoffer och Elle ätit. Nu blir det snart en kopp te och så 'Solsidan' på TV4 Play.
.

3 kommentarer:

  1. hrtdfuhgfgjhkjghyssgffdbbbbbbbbbbbv
    Kram Edith ( som vill"titta mian blogg")

    SvaraRadera
  2. Mac'n är fixad nu, bra trick att använda sig av ett långt gem som man formar som ett L.. :-)

    SvaraRadera