fredag 16 april 2010

Nu blir det fredagsmys



Idag är det fredag och min jobba-hemma-dag. Då brukar jag passa på att ta eftermiddagsturen med Wilma och så även idag. Soligt men ack så kallt i vinden... Hittar man lä är det säkert riktigt skönt. Folk trycker sig intill buskar, träd och husväggar och vänder bleka näsan mot solen. En del satt till och med i shorts och t-shirt i parken.

Nu spirar det av bara sjutton. Det blir mer och mer grönt och fullt med fina stora knoppar på buskar och träd. Och massor av blommor överallt. Wilma är som tjuren Ferdinand och ska lukta på alla blommor. Det nosas noggrant innan hon bestämmer sig om hon ska kissa på en vit, en blå eller kanske rentav en gul.

På grund av flygstoppet blev det ingen Stockholmstur för Anders imorse så nu får jag hem honom snart och det är dags för FREDAGSMYYYYYS! På lunchen baxade jag upp cykeln ur cykelförrådet och väl ute kunde jag konstatera att den var vääääldigt dammig av att ha stått inlåst hela vintern. Hade inte tid att springa upp och hämta något att torka av den med så jag skämdes nästan när jag parkerade den utanför Maxi. Har handlat lite gott till ikväll. Det blir en pasta med oxfilé, svamp och senapssås. Och jag tror mannen plockar fram något gott vin ur sitt lilla förråd....

Lägger ut receptet sen såklart! Igår gjorde jag en mumsig kyckling- och halloumisallad. Den kommer här nedan.

Trevlig fredagkväll!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar