tisdag 21 september 2010

Mer kakling och oväntat besök

I söndags fortsatte uppsättningen av mosaiken. Svårt att se på bilden hur resultatet blir, det ser mörkt ut. I verkligheten är det en jättefin silvergrå glasmosaik, ska se om jag kan få en bättre bild senare.


En sådan här mosaikskärare används för att kapa de små rackarna. Sen bryter man av bit för bit med en tång. Det gäller att hålla tungan rätt i mun. Pappa är proffs och mycket noggrann så fint blir det, det visste jag. Och Anders är minsann en riktig talang han med.


Vi fick oväntad inspektion av mamma och Ullis och Edith på eftermiddagen. Då blev det fika och hembakade kanelbullar som mamma hade med sig.



På kvällen gick vi och röstade ståndsmässigt i Rådhuset :) och på vägen hem köpte vi sushi på Sushido på Föreningsgatan. Jag är kräsen när det gäller sushi - sushioman som jag är - men denna sushibar fick klart godkänt och kan vänta fler besök från oss.

Allt eftersom kvällen gick kände jag mig sämre och sämre. Ont i kroppen, i halsen och huvudet. Både Anders och pappa och mamma har varit sjuka så nu var det väl min tur...

Sen dess har jag varit helkass och bara legat i sängen och ömsom frusit, ömsom svettats. Ögonen svider och jag orkar varken läsa eller se på TV. Har till och med tagit paus från jobbet, det går bara inte att ens försöka öppna datorn... Efter det här inlägget är jag helt slut och får hoppa ner i sängen igen. Vill bli frisk NU!!!!

Så bilder på mosaik efter fogning och bilder på vårt nya matbord och stolar kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar