söndag 12 september 2010

Kantarellfrossa i Vitemölla

Hemma igen efter en mysig helg i Vitemölla. I början av veckan fick vi en stor korg full med kantareller av mamma/pappa. Och vi som är mitt i köksrenoveringen utan vare sig spis eller el i köket. Vad gör man? Då kom vi på den briljanta idén att åka till Österlen över helgen och laga till en massa godsaker av all svamp - och det blev verkligen kantarellfrossa!



Vi lagade kantarelltoast, en fantastiskt god kantarellsoppa med löjromssticks och kantarell- och köttfärspaj. Allt blev supergott. Kommer såklart snart upp på Tildas Kök & Vin.

Imorse vaknade vi till strålande sol och 20 grader. Vi fixade scrambled eggs & bacon och en massa gott och åt frukost ute på terassen. Jag satt ute och läste flera timmar i min senaste bok som är en deckare - "Skumtimmen" av Johan Theorin. Riktigt spännande. Just det, jag ska snart recensera den senast lästa boken "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson. Den gillade jag verkligen.




Har också hunnit med en härlig promenad längs havet upp mot Haväng - det är lika vackert och underbart varje gång man går denna sträcka. All stress liksom bara flyger iväg långt ut över det glittrande havet.

Så var det dags för en ny vecka. Imorgon kommer äntligen vår granitskiva till köket. Oj, vad jag längtar tills den kommer på plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar