lördag 13 augusti 2011

Fika på Olof Viktors

Nej, nu börjar det väl ändå bli lite väl tröttsamt med det här regnandet. Är sommaren redan slut? Är det hösten som anlänt? Mern vad ska man tro med detta eviga regnande varje dag och kallt, blåsigt och jäkligt är det. Igår eldade vi brasa till frukost för att få lite värme och inomhusmys.

Idag tog vi bilen och körde till Olof Viktors utanför Hammenhög. Det piggade upp med god fika. Jag som är morotskaksfreak kunde inte motstå deras berömda bakverk med en härlig cappuccino till. Mannen tog en macka gjord på surdeg med spickeskinka och kronärtskockspesto. Smakade en bit och den var verkligen jättegod - nästa gång tar jag nog den tror jag minsann!

Köpte med oss lite portionsknäcke i deras berömda plåtburk. På vägen hem stannade vi till på Jeppsons Möbler och de hade mycket fint. Fick med oss en ny Pappelina-matta till köket (den vi har nu tillhör ju egentligen hemmet i stan), en söt kökshandduk och glasunderlägg.



Ikväll var vi sugna på en riktig köttbit och hittade finfin oxfilé som tvärr inte kan grillas ute på grillen i regnet men det blir nog bra på järnet också! Så fick jag sånt sug efter hasselbackspotatis som jag tänkte göra till köttet och så massor av bea till det. Blir finemang det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar