lördag 20 augusti 2011

Morgonrunda och tjejträff

Alltså. Jag sitter här och klappar mig själv på axeln och tycker Åh vad jag är bra, Åh vad jag är flitig, Åh vilken disciplin jag har!

Morgonen efter tjejmiddagen när jag kom i säng någon gång efter halv två sätter jag klockan på 08:00 och studsar upp, borstar tänderna, dricker ett glas juice, drar på mig träningskläderna och sticker ut och springer en runda i parken i den vackra höstmorgonen.

Något förskönad version.

Efter att ha lämnat av Marie i Vellinge och Lotta i Limhamn körde jag upp på vår lilla gata, satte nyckeln i bilhisslåset och ja.... sen hände inte mycket mer. Bara att hoppa in igen och försöka hitta en plats på stan i natten. Lyckades efter mycket om och men hitta en trång ficka på Norra Vallgatan där bilen skulle hämtas före 09:00 idag. Så när jag ändå pallrade mig upp efter alldeles för få timmars sömn (var helt uppe i varv efter träffen och kunde inte somna) och sen vaknar man 07:00 - vad är det för trams? kunde jag lika bra slå två flugor i en smäll och klara av en löprunda när jag ändå var uppe. Och visst var det soligt och vackert - men blåsigt och kallt som f-n. Men nu känns det fantastiskt skönt!


Gårdagens tjejträff hölls hos Lotta i Höllviken. Vi började med att gratta Liza som fyllt jämnt och hon uppvaktades med skönsång och blommor och presentkort på en kommande middag i Malmö nästa månad.


Sen gick kvällen i ett huj med god mat (och säkert gott vin för dem som hade tur) och massor av skratt och uppdateringar på vad som hänt sedan sist.

I eftermiddag blir det uppvakning av gudfar Roland som fyller 70 och sen drar mannen, hunden och jag till Lilla Vik för att njuta lugn och andas lantluft. Har längtat till vårt smultronställe hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar