måndag 22 augusti 2011

Pappelina - Lilo

Tillbaka i stan igen. Här förflyttar man sig mellan metropolerna!

Lite pömsig idag efter att knappt ha sovit något alls inatt, varför blir det så fastän man är supertrött? och en knalltidig morgon för hemfärd och jobb. MEN det var det värt för vilken uuuuunderbar kväll vi hade igår i Casa de la Vik :-)

Här kommer några bilder på den nya mattan, det blev en Pappelina Lilo, och jag är verkligen jättenöjd med den. Blir glad av de fina blommorna. Här fixar mannen oxfilén på grilljärnet medan fotografen donade med hasselbackspotatis. Å så Lallerstedts BEA till det, mums...


Jag ser verkligen fram emot att ta bort de fula färgglada cirklarna som sitter under glasskivan under köksskåpen. Sen är frågan hur det ser ut undertill. Är de ditklistrade och drar med sig tapeten? Ja, den som lever får se. Alternativ är att sätta upp en neutral glasmosaik. Tycker jag.



Festivalen pågår för fullt och man kommer knappt fram på stan. Tänkte att jag inte skulle vara en sån där surtant i år och tycka att folk invaderar våra gator och att det är skräp och rök och frityrdoft överallt. Därför gav jag mig in i getingboet på lunchen och gick runt för att hitta något att stoppa i magen. Men åh... det är väldigt mycket stök och rök och doft.... Till sist köpte jag mig en cevapici. Den var inte god...

Däremot var de brända mandlarna jag inhandlade på hemvägen toppengoda. Alldeles för goda för min planerade diet. Ja, ja vad är väl en bal på slottet. Jag kan dieta nästa vecka istället.

Imorgon blir det ingen festivalmat utan sushi på Koi med Tina. Alldeles för länge sen sist.

Och på kvällen tar sonen med sig morsan ut på stan för att kolla in Orup, den gamle räven. Här ska diggas. Kanske blir jag pinsam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar