tisdag 9 augusti 2011

Bak-time

Hello regniga tisdag!
Den här semestermysigt klädda bloggerskan med mjöl och kladd på byxorna ska just ge sig ut på en tur med hunden medan en helt gäng bullar står på jäsning i köket.


Körde in en runda till Simrishamn för att lufta Lilla Blå men det regnade så mycket och jag hade inget parapply med mig så det lockade inte särskilt mycket att gå en "runda på stan".

Det blev ICA istället och där handlade jag med mig grejor för bullbak. Testar dessa Rimbobullar som ska kalljäsa i 2 timmar och där står de nu och är snart klara för gräddning. Blir de bra lägger jag upp receptet på Tildas Kök & Vin.

Saknar min KitchenAid vid sådana här tillfällen. Nu får jag hålla till godo med en liten elvisp och som kavel använde jag en flaska champagne :-)


Igår åt vi ljuvlig kantarellpaj till middag och sen fick jag mig ett halleluja-moment när jag slog på TV:n och Tomas Ledin körde en massa gamla goa hits. Har nämligen noll koll på TV-tablån och ingen tidning så det var en fullträff att slå på rutan just då. Sommaren är kort, la la la la....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar