torsdag 18 augusti 2011

Nytt matbord och en dagens

Oj, vad dåligt det varit med uppdatering senaste veckan. Det var lättare när man hade semester om man säger så....

Arbetsveckan kickade igång i ett högt tempo och det har varit full fart från första sekund. Har hunnit med att besöka brorsan med familj som är på besök i Sverige och pussa på alla små brorsbarn. Kameran glömde jag dock hemma så tyvärr inga bilder från den kvällen.

Igår kväll lyckades mannen och jag pricka in en gemensam kväll tillsammans i hemmet vilket inte hör till vanligheterna. Vi firade Lille-lördag med massa god antipasti och gott rött vin :-). Parmaskinka, chorizo, marinerade kronärtskockor, oliver, pomamore, fyllda små paprikor, foccia-bröd, ost, fikonmarmelad... Oh, la la - det gäller att mysa till det med lite vardagslyx.


Har länge letat efter ett par coola chinos och så hittade jag ett par i märket Maison Scotch, som är ett nytt märke för mig. Föll direkt för dem och det blev premiär idag tillsammans med topp från Hunky Dory (reafynd från i vintras) och klämde även ner fossingarna i ett par stövletter imorse. Det blev lite varmt i solskenet men väldigt SNYGGT! Dock lyckades jag få Wilmas örondroppar mitt på framsidan på byxbenet som har lämnat stora oljiga fläckar. Håll en tumme för att Vanish och en tvätt ska få bort eländet...


Vi fick ju vårt nya Ellips matbord och Myran-stolar precis när semestern börjat så här kommer lite bilder på vardagsrummet i ny design.


Vi letar nu matta som ska hålla ihop möblemanget. Det ser lite tomt ut nu. Har en idé om hur den ska se ut men är inte helt säker.


Köpte en bukett dahlior till Eva Solo-vasen som får pryda bordet tillsammans med äppelgröna och frostade Kivi-lyktor från Iittala.

Imorgon har jag friss-tid och jag ser verkligen fram emot att få lite ny färg i håret och en rejäl klippning för att få bort slitet sommarhår. På kvällen blir det tjejmiddag hos Lotta i Höllviken. Har inte träffat tjejgänget på evigheter så man har lite abstinens. Längtar efter att få krama alla goa tjejer och få en uppdatering av vad som hänt sedan sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar