måndag 8 augusti 2011

Vendel Ales Stenar

Nu går jag in på min sista semestervecka. Mannen har börjat jobba men jag är kvar i vårt eget Casa de la Vik för att njuta de sista dagarna här nere och att vi kan få härliga kvällar härute tillsammans.

Jag startade dagen med en promenad med Wilma bland äppelodlingarna som nu dignar av frukt som snart kommer bli färdig för skörd, därefter en löptur och efter en skön dusch intog jag frukost på terassen med bok i knät. Det har varit jättehärligt väder här idag och jag har suttit ute och faktiskt redan läst ut min bok som visade sig vara riktigt spännande - Den farliga leken - av Mari Jungstedt.

Kan berätta att jag haft en sjuhelsikes träningsvärk efter min förra löptur, dagen efter kunde jag knappt sätta mig ner och det gjorde ont att gå i trappan - jisses vilket förfall... Men idag gick det faktiskt lite lättare så det är bara att fortsätta kämpa på.


Igår körde vi ut en tur med bilen, ner mot Brantevik och Skillinge. Besökte Hylkegården och ett litet ställe som hette typ Catrinegården där jag köpte en fin sjal och en fikabricka och ett kryddställ i lite lantlig mysig vit stil. Sen styrde vi kosan mot Kåseberga och åt lunch på Vendel Ales Stenar.


Jättegod stekt sill med nypotatis och gräddfil och någon god vinägrett på lingon och kapris. Det var lite kyligt så vi satt under parasoll med terassvärmare ut på däcket ut mot havet och jag kan tänka mig så mysigt det är en riktigt solig dag och sitta där och äta rökta räkor. Hit kommer vi återkomma fler gångetr!


Köpte med oss lite klassisk rökt makrill och lax från rökeriet innan vi körde hemåt igen för att duka upp lite härliga italienska delikatesser och en flaska rött vin. Det ska va gött å leva....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar